Showing posts with label Project Template 1. Show all posts

Problem Template 101: SEO

2 Comments »


Mungkin post yang aku tulis ni remeh-temeh, tapi aku rasa blogger template yang aku gunakan ni tak sesuai. Bila member aku cek blog aku, dia kate ada masalah dengan template. Tu la ngade-ngade tukor template. Gatai sangat tangan guwe ni...

template tak mesra SEO

Member aku kata,Template yang terkini yang aku gunakan ni tak mesra SEO. Tak mesra pengguna. Tak mesra bagai. Bila cek, recent comment widget haram tak boleh guna. Damn.. Lagi satu, amende lak SEO tuh..? Bila google skit, SEO ni bermaksud Search Engine Optimizer. Berdasarkan pemahaman kasar aku, Benda ni perlu untuk pastikan post aku berada pada muka surat depan. Okey sekarang baru aku tahu, kenapa orang kata blog ni boleh jana duit. Member aku kata lagi, nak guna template, cari yang "wordpress theme look". Dia kata, dalam template jenis camni, dia da adjust da SEO ni. Aku tak paham sangat, gi mampuih la.. haha....

Aku sayang gila template ni. dah nak kena tukor.. Demi recent comment widget ngan SEO, aku tuko je la..Tadi baru gatai tangan cari wordpress look template atau template yang seakan akan wordpress platform, padahal blog korang platform blogspot. Penipu. Nampak nice gile template camni. Patutla orang berlumba-lumba nak pi guna platform wordpress. Baru aku tau sebab musabab die....

Blog post yang aku taip ni macam menunjukkan aku ni bangang abadi tentang dunia blog. Tu la, ada tenet asyik men game jer. Tapi takpe lah, orang kata belajar dari bawah dulu. Lepas setahun dua puluh mungkin kalau aku ada rezki, aku try la bukak blog yang ada domain sendiri. 

p/s: still mencari template wordpress look. Ada terjumpa satu web yang provide template macam ni. NICE! Aku ingat nak ambil satu. Kasi adjust sikit. Klik sini. 

#Project Template V2: Kesinambungan

No Comments »

#The Kesinambungan Is Return

Okey. Lepas berapa jam gua godek coding CSS, gua da sikit-sikit mahir. Guwe gune Edit HTML ngan Template Designer. Lagi effisien. Sial susah coding ni.(bajet reti haha)




Hasil template adalah seperti yang korang lihat. Nama template ni style gile. Mysterius Jubbouq V2. Hebatkan nama beliau? Bole aplod kat Btemplet ni haha... kaki nipu. Template ni memang di-design oleh member guwe yang pandai amik hati guwe, sebagai Kastemer. Tema blog ni sesuai la dengan blog santai ni untuk penuhkan masa lapang haram guwe. 

Bak kate Didier Drogba, Hitam itu Menawan?
Suka


zzzz 

#Project Template V1

No Comments »

Hmm... Dalam minggu ni, aku kerap tukar template. 2 Hari, guwe sudah bisa membikin 2 template. Template pertama digelar Mysterius, namun aku tidak begitu menyukai atas faktor-faktor coding. Template ke-2 iaitu yang dipakai sekarang, guwe gelarkan template Carca-Marba. Coding CSS diambil dari pelbagai sumber.

Aku sedar aku bukan budak celik komputer, mahupun si skema hafalan koding. Namun aku tetap dengan pendirian ku. #KASI TUKAR!

template malay, bikin sendiri template
Template pertama guwe yg chantek!

Hari ni, guwe nak buat satu template baru. Tema hitam, tak misterius, tapi sedap mata memandang ketika membaca diwaktu gelap. 

Jika ada sesiapa yang mahu template Carca-Marba ciptaan saya, sila-lah ambil! Comment ja di kotak komen dibawah!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...