Home » » Kopi Dan Pemikiran Mahasiswa

Kopi Dan Pemikiran Mahasiswa


Aku memang suka minum kopi. Kopi merupakan minuman feveret aku. Tak kisah la, kopi 3 in 1 ke, kopi 3x3 ke, asalkan ada perkataan kopi, aku terus masuk dalam list membeli. yang halal k!

Kopi memang syiok jika diminum sorang-sorang ketika membuat assignment. HELL YEAH. takde kopi, assignment aku tak jalan. Kenapa kopi? Kopi ada bahan stimulant, iaitu Caffeine. Caffeine adalah sejenis dadah yang boleh membuatkan seseorang conscious atau sedar dan tau ape yang korang buat, tapi nak telan dalam jumlah yang kecil. Serius bro, guwe layan kopi dari darjah 5. Kopi pekat serbuk. First time buat, masa tu mungkin noob lagi, jadi pembancuhan kopi mungkin tak sekata, menyebabkan ia tidak larut sangat   (not saturated completely). Dengan tak ditapis kopi, aku telan je cecair hitam tu
.


"PPPRRFFFFFFF!"- tersembur macam naga citer dragen ball. Pahit nak mampuih. Gula kurang. Sejak tu, aku mulakan improvisasi. Dengan menggunakan ration 3:2, 3 sudu kopi sebuk, 2 sudu gula, aku mula menghayati makna "Apa itu KOPI". Eksperimen yang sangat berjaya. Mak aku pun puji kopi yan aku bancuh ni sedap. Sejak tu, aku gila kopi, sampai sekarang. Macam-macam eksperimen aku buat tentang pembancuhan kopi; bagaimana nak buat lagi sedap, penambah baikan rasa kopi dan kopi for budak-budak. Ahaks. Kids love it dude. Orang kata Improvisasi penting untuk survival.


*****


Ok yang kat atas tu mungkin dah lari topik....sikit. Tapi kopi memang boleh dikait rapat dengan pemikiran. Mahasiswa know bout it a lot. Kalau nak stay all night long doing such hell assignment, kopi penyelamatnye der. Sape malam-malam nak minum air yang dicampur susu manis sial, dah sah-sah hang tergolek dulu kat atas katil empuk. Assignment diselang seli dengan minum kopi memang Umphh! Kopi buat aku tak menggelabah tak tentu pasai. Buat assignment rileks je. Slow is better. Member aku yang lain kalo buat assignment mesti kelam kabut nak siap cepat, tapi aku buat selamba badak je pergi bancuh kopi dulu, and then start do assignment. Agar tidak berada dalam situasi "I'm fucked earlier", aku suka buat slow-slow. Hasilnya adalah, setiap kali assignment aku ditanda, aku selalu dapat markah tinggi dalam kalangan member seangkatan. SEE! tak tipu la. Aku bole jamin, kopi buat minda korang rileks serta lapang. Idea datang mencanak bila menterdarah kopi.

Kadang-kadang, kopi ni aku buat untuk minum petang. Sambil tengok cerita kat tv tu yang ntah pape, sambil tu aku layan kopi. Sambil tu idea mesti banyak datang. Masa macam ni la idea banyak mencanak. Frekuensi otak aku di stimulasikan oleh caffeine yang hadir dalam kopi. Idea yang banyak ni, kebanyakkan aku cuba apply dalam setiap assignment yang aku buat, tak semua sesuai, tapi tibai je la. Korang pun buat jugak cara ni, kalo da takde idea selamba je taram letak kat assignment bagi nampak padat. Trick korang dalam boxer gua...

Orang kebanyakan kata, minum kopi susah nak tidur. Kitab Kungfu mana la diorang rujuk ni? Setahu la, ikut pengalaman aku, aku minum 2 cawan kopi still tido macam ulor sawe. Ubah persepsi anda terhadap kopi

This entry was posted on 10/30/2012 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

Leave a Reply

terima kasih kerana memberi komen YA!
Ada idea dan pendapat mai la habaq mai kat kotaq special bawah ni..
Annonymous boleh komen no hal gua terima dengan pintu jamban yang terbuka...

NO SPAM link-site thank You!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...